Mogłoby się wydawać, że dobrego szefa ze świecą szukać. W erze pracownika jednak należy poświęcić więcej uwagi zatrudnionym. Na szczęście bycie cenionym i szanowanym menedżerem nie należy do najtrudniejszych zadań, a ponadto może się nam opłacić. Jakie są cechy dobrego szefa?
Najważniejsze cechy dobrego szefa nie są trudne do zdefiniowania. Jakich zasad warto się trzymać, aby zbudować zespół lojalnych i zmotywowanych pracowników?
I Zdolność do pracy w zespole
Lojalność pracowników determinuje m.in. poziom zaufania zarządzających, który wyraża się w umiejętności delegowania zadań oraz obowiązków. Dobry szef nie obawia się niezależności sprzedawców, ale doskonale odnajduje się również w pracy zespołowej. Tylko w ten sposób firma może osiągać sukcesy.
II Oko do kompetencji
Dobry szef zna mocne strony swoich pracowników, a także potrafi docenić ich potencjał. Bazując na dobrej komunikacji, odpowiedzialny menedżer umie ocenić jakość pracy sprzedawców i wspierać ją poprzez system pochwał i nagród.
III Nawet szef się myli
Nikt nie jest doskonały i każdy popełnia błędy – nawet szefowie. Ważne jest, aby otwarcie przyznawać się do błędów i radzić sobie z nimi poprzez wymianę myśli oraz opinii. Lider nie powinien zamykać się w sobie i stosować spychologii. Ludzkie odruchy czynią szefa bardziej wiarygodnym i lubianym.
IV Dobre pomysły są w cenie
Kreatywność stanowi ważną cechę w każdej branży i profesji. Dobre pomysły sprzedawców nie powinny być dla nas żadnym sekretem. Zachęcajmy naszych pracowników do dzielenia się opiniami, prowokujmy „burze mózgów”. Dobry szef wdraża najlepsze pomysły, dyskutuje o nich i pomaga biznesowi się rozwijać.
V Pochwała dźwignią handlu
Czasy się zmieniają, a pracownicy ciągle za rzadko słyszą pochwały od swoich przełożonych. Tymczasem dobrego szefa definiuje zdolność do doceniania wysiłku włożonego w pracę. Zarządca powinien umieć nagrodzić personel za osiągnięcia. Sprzedawcy również powinni wzajemnie się motywować, nie zapominając, że cała ekipa gra zawsze do tej samej bramki.