W handlu czas to pieniądz

Czas to pieniądz – zasada ta sprawdza się również w handlu produktami ekologicznymi. Długość wizyty klientów w sklepie bardzo często przekłada się na wielkość ich koszyka zakupowego. Co zrobić, aby osoby przestępujące nasze progi chętniej spędzały u nas czas i mogły lepiej zapoznać się z naszą ofertą produktową i usługową?   Czy czas wizyty w […]

Nowy raport o żywności Bio

Organizacje IFOAM EU i FiBL opublikowały nowy raport o rynku produktów ekologicznych na świecie. Wynika z niego, że popyt na ten asortyment w niektórych rejonach świata zaczyna powoli wyprzedzać podaż. Sprzedaż żywności ekologicznej przekroczyła według raportu natomiast 30 miliardów euro w samej Unii Europejskiej, a kraje wspólnoty reprezentują drugi najbardziej wartościowy rynek, zaraz po Stanach […]

Kontrola żywności pod lupą

Europejski Trybunał Obrachunkowy sprawdza poprawność kontroli żywności ekologicznej we wszystkich krajach unijnych. Kontrolerzy badają zarówno kontrolę produkcji, przetwarzania, dystrybucji jak i transportu. Trybunał ma w ten sposób ocenić czy konsumenci mogą w większym niż wcześniej stopniu polegać na tym, że produkty organiczne naprawdę takie są. Sprawozdanie z kontroli zaplanowano na początek 2019 roku. Wejdzie ono […]