Słowa mają znaczący wpływ na pracownicze morale. Jako osoby zarządzające biznesem powinniśmy dbać o motywatory, które będą dla naszego personelu czynnikiem zwiększającym zaangażowanie w pracę. Co dobry szef może powiedzieć sprzedawcom?
I „Dobra robota!”
Dobry lider posiada rozwinięte zdolności do motywowania podwładnych poprzez pochwały, które sprawiają, że pracownicy dynamicznie się rozwijają. Nie zapominajmy o docenianiu naszych sprzedawców za to, co robią dobrze.
II „Świetnie, że jesteś z nami!”
Te słowa doceni każdy z naszych sprzedawców. Pamiętajmy, że obecnie wykwalifikowani pracownicy są „odławiani” z rynku przez konkurencję, a często sami mogą wybrać firmę, dla której będą pracować. Chwalmy więc naszych najlepszych pracowników i powtarzajmy, jak cieszymy się, że są z nami „na pokładzie”.
III „Chcę zapewnić profesjonalny rozwój”
Motorem rozwoju każdej firmy jest zapewnianie możliwości rozwoju umiejętności pracowników. Obejmuje to kursy i szkolenia zewnętrzne i wewnętrzne. Zachęcajmy naszych sprzedawców do poszerzania ich kompetencji, a także zdobywania nowych kwalifikacji. To silny stymulant dla wszystkich pracowników.
IV „Ufam Ci”
Dobry szef nie zajmuje się wszystkim samodzielnie, lecz deleguje zadania, mając pewność, że sprzedawcy je wykonają. Dlatego zaufanie do personelu jest ważne w tworzeniu zespołu i zarządzaniu nim. Odpowiedzialny manager nie musi nieustannie patrzeć na ręce pracownikom i nie szuka „dziury w całym”.
V „Możesz na mnie polegać”
Nie każdy dzień w naszym biznesie musi być pasmem sukcesu. Rozwijając się, regularnie będziemy wystawiani na kolejne próby i wyzwania. Nie zapominajmy, że nawet w kryzysowych chwilach nasi podwładni potrzebują wsparcia i powinni mieć świadomość, że mogą na nas zawsze liczyć.
VI „Rodzina jest najważniejsza!”
Work-life balance staje się ważny dla pracowników ze wszystkich grup wiekowych. Firma przyjazna sprzedawcom posiadającym rodziny, związki, hobby będzie przyciągała najlepszych z najlepszych. Pamiętajmy, że nie samą pracą człowiek żyje i bądźmy wyrozumiali dla naszych podwładnych, tworząc w firmie atmosferę wzajemnego zaufania.