Komunikacja to jedna z podstawowych i najważniejszych umiejętności w marketingu! Jest to niezwykle szerokie pojęcie, które funkcjonuje niezależnie od tego, czy je zaplanujemy, czy też nie. Najprostsza definicja komunikacji brzmi mniej więcej tak: komunikacja to wymiana informacji między uczestnikami. Wyróżniamy komunikację międzykulturową, społeczną, interpersonalną, perswazyjną, werbalną i niewerbalną, symboliczną, społeczną, itd. Dziś chciałabym zatrzymać się […]
Miesiąc: wrzesień 2017
Rodzice – nowe pokolenie klientów
Z najnowszego raportu amerykańskiego stowarzyszenia Organic Trade Association wynika, że millenialsi, którzy od kilku lat stanowią najliczniejszą grupę klientów kupujących ekologiczną żywność, jeszcze chętniej sięgają po certyfikowane produkty, kiedy zostają rodzicami. Póki co rodzice-millenialsi to ¼ osób urodzonych między 1984 a 1997 rokiem. Ale szacuje się, że w ciągu najbliższych 15 lat aż 80% z […]
Podstawy visual merchandisingu
Czym jest visual merchandising? Wyniki naszego sklepu zawsze będą uzależnione od rozplanowania układu regałów i standów, ekspozycji kategorii produktowych, displayów i innych materiałów POS, a także od wystroju wnętrza. Jak zwiększyć sprzedaż, stosując proste techniki merchandisingowe, które pozwalają odmienić wizerunek ekosklepu? Na początek zadbajmy o szczegóły. Warto, abyśmy zastanowili się czy potykacze, tablice, shelftalkery, […]
Niemcy za roślinnymi wędlinami i burgerami
Wegetariańska czy wegańska szynka, kiełbaski, kotlety i stek: w Niemczech wciąż będzie można opisywać produkty roślinne nazwami ich mięsnych odpowiedników. Minister rolnictwa w Niemczech, Christian Schmidt, podobnie jak przedstawiciele wielu niemieckich stowarzyszeń i organizacji rolniczych, byli za wprowadzeniem osobnych oznaczeń i nazw dla żywności wegetariańskiej lub wegańskiej, mimo iż niemieccy konsumenci mają świadomość jej roślinnego […]
Powrót do szkoły – proste rady, jak zwiększyć sprzedaż na początku jesieni i nie tylko…
Jesień to dla wielu z nas okres największych żniw w sprzedaży. Często podwajamy nasze wysiłki, aby przyciągnąć do sklepu nowych klientów, a tych stałych – zachęcić do częstszych i większych zakupów. Stawaniem na rzęsach jednak nie zawojujemy całego świata. Czasem lepiej skoncentrować się na prostych zabiegach pozwalających nam zwiększyć sprzedaż. Oto kilka z nich… […]
Produkty ekologiczne w Austrii podbijają sektor usługowy
Przedstawicielom austriackiego stowarzyszenia Bio Austria zależy na osiągnięciu 60-procentowego udziału w cateringu do 2025 roku. Obecnie wynosi on już blisko 30 procent. Duża w tym zasługa innego krajowego stowarzyszenia VQL, które promując wysokojakościową żywność, zmienia podejście austriackich konsumentów do składu i pochodzenia kupowanej żywności. Największym wyzwaniem i najważniejszą barierą dla rozwoju ekologicznego cateringu w Austrii […]
Amazon szykuje obniżki cen żywności BIO w Whole Foods Market – rewolucja?
Nawet o 43% mogą stanieć najlepiej rotujące produkty ekologiczne w amerykańskiej sieci Whole Foods Market przejętej niedawno przez Amazon. Obniżki cen mają dotyczyć takich certyfikowanych produktów jak jaja, masło, warzywa, mięso i wędliny, banany, awokado oraz jabłka. Internetowy gigant zamierza też skusić do kupowania żywności ekologicznej w marketach Whole Foods abonentów usługi Amazon Prime, oferując […]
(Nie)wygodne pytania
Dialog z naszymi klientami w znacznej mierze polega na zadawaniu przez nas odpowiednich pytań klientom – to najważniejsza umiejętność sprzedażowa. Właściwe rozpoznanie problemów i potrzeb kupujących to gwarancja sukcesu każdego ekosklepu. Okazuje się, że równie ważne jest to, czego nie mówić podczas rozmowy z osobami, które nas odwiedzają. Pytania zadawane klientowi podczas obsługi pozwalają […]
Nie ma zmiłuj – co nie podlega negocjacjom w prowadzeniu ekosklepu
Każdy ekosklep jest jak skomplikowany mechanizm – na jego sukces składa się wiele rozmaitych elementów. Ich współdziałanie sprowadza się jednak do dość prostej zasady: traktuj klienta swego jak siebie samego. Dlaczego odpowiednia obsługa klientów jest tak ważna? Dla wszystkich odwiedzających nasz sklep pewne kwestie w ogóle nie podlegają dyskusji. To niezbędne warunki, które musimy […]