W erze coraz większej konkurencyjności i dostępności bioproduktów wszyscy poszukujemy skutecznych i nowych sposobów na zwiększenie sprzedaży. Okazuje się bowiem, że promocje cenowe to za mało, aby osiągnąć satysfakcjonujące wyniki finansowe. Jak zadbać o skuteczność metod sprzedaży?
I Storytelling bez bajerowania
Kupujący – niezależnie od swojego wieku – uwielbiają historie. Dlatego warto wplatać je w rozmowy z klientami. Nie bójmy się przytaczać opowieści o powstaniu naszej sklepowej marki. Zastanówmy się: co nas zainspirowało, jakie przeszkody napotkaliśmy na naszej drodze, co w naszej działalności sprawia, że świat staje się lepszym miejscem. Przekażmy tę opowieść sprzedawcom, a oni – konsumentom. Tak tworzą się legendy.
II Produkty jako idee
Klienci chętnie też posłuchają historii sprzedawanych przez nas marek. Pomyślmy nad tym, co czyni oferowane przez nas produkty wyjątkowymi i co zadecydowało o wprowadzeniu ich do oferty. Dobrym pomysłem może okazać się zaproszenie producenta, aby opowiedział swoją własną historię.
III Sprzedaż krzyżowa
Sprzedaż łączona nadal stanowi dobry sposób na zwiększenie wartości koszyka zakupowego. Często jednak zapomina się o tym, że produkty powinny być odpowiednio dopasowane do potrzeb kupujących. W cross-sellingu ważny jest także dobry timing. Nie wciskajmy na siłę niczego klientom, którzy dopiero co pojawili się w naszym sklepie. Transakcje krzyżowe lepiej zaproponować stałym bywalcom w naszych delikatesach.
IV Bez kota w worku
Jednym z najskuteczniejszych – lecz pomijanych sposobów – skutecznej sprzedaży są demonstracje produktów, degustacje i rozdawanie darmowych próbek. Nasi klienci muszą często sami przekonać się o wartości oferowanych przez nas marek. Zachęcajmy kupujących do dzielenia się opiniami – tzw. testimoniale konsumentów są cenionymi rekomendacjami dla wszystkich niezdecydowanych na zakup.
V Sprzedaż z głową
Edukacja nadal stanowi nieocenione narzędzie efektywnej sprzedaży. Pamiętajmy, że przekazywanie wiedzy nie tylko zwiększa zaufanie do oferowanego produktu lub konkretnej marki, ale także pozwala nam na zbudowanie autorytetu i wpływa na wzrost lojalności klienteli. Edukujmy więc kupujących, zapraszając ekspertów, umieszczając materiały informacyjne w sklepie, szkoląc personel delikatesów.