Świeże warzywa i owoce na fali wznoszącej

Firma badawcza Euromonitor International podaje, że po 5 latach spadków zauważalnie rośnie popyt na świeże warzywa i owoce na świecie. Globalne zapotrzebowanie na te produkty w 2016 roku zwiększyło się o 3 procent. Znacznie większe wzrosty zanotowano w krajach Europy Środkowej i Wschodniej, a także Afryki i Azji-Pacyfiku. Analitycy wskazują, że to efekt głównie poprawiającej […]

Nowe sklepy we wschodnich regionach Polski

Liczba nowych ekosklepów we wschodnich regionach kraju wciąż dynamicznie rośnie –  zwłaszcza w województwie podlaskim. W Suwałkach i białostockiej Galerii Jurowieckiej otworzyły się niedawno delikatesy specjalistyczne Avocado. Klienci odnajdą w nich nie tylko szeroki wachlarz ekologicznych artykułów spożywczych, ale także wybór certyfikowanych kosmetyków oraz naturalnych suplementów diety w jakości bio. Współzałożycielka Avocado, Joanna Juchniewicz przyznaje, […]

Finalizowanie procesu sprzedaży

O „zamknięciu procesu sprzedaży” i jego znaczeniu dla sukcesu w handlu napisano już wiele publikacji. Fakt: od tego, z jakim koszykiem, podejściem i w jakim nastroju klient wyjdzie z naszego ekosklepu zależy dochodowość naszego biznesu. Samo określenie „zamykanie” nie jest jednak do końca trafne.   Termin „zamknięcie” automatycznie bowiem kojarzy się z „końcem”. Tymczasem ostatnim […]

Jest porozumienie dotyczące zasad ekologicznej produkcji

Niemal 3 lata – tak długo trwały negocjacje państw członkowskich i Parlamentu Europejskiego dotyczące nowych regulacji dotyczących produkcji i oznakowania ekologicznej żywności. Wszystko wskazuje na to, że w kwestiach tych udało się wreszcie uzyskać porozumienie. Nowe przepisy mają przede wszystkim wspierać ekologiczne rolnictwo oraz przetwórstwo w całej Unii Europejskiej, zapewniając gospodarstwom konkurencyjność oraz gwarantując konsumentom […]

Potentaci inwestują w produkty ekologiczne

Jeszcze nie ucichły echa przełomowego przejęcia Whole Foods Market – największej amerykańskiej sieci oferującej produkty ekologiczne i nieprzetworzone przez giganta sprzedaży internetowej: Amazon, a już docierają informacje o kupieniu przez Campbell firmy Pacific Foods, która produkuje ekologiczne napoje roślinne, dania gotowe i zupy. Transakcja opiewa aż na 700 milionów dolarów. Pacific Foods niedawno obchodziło trzydziestolecie […]

Tradycyjne sklepy wciąż chętnie odwiedzane

Z danych raportu PwC Polska „Total Retail 2017” wynika, że zakupy w tradycyjnych sklepach wciąż są popularne wśród Polaków. Okazuje się, że codziennie odwiedza je aż 26 procent badanych, natomiast 18 procent robi w nich zakupy co najmniej raz w tygodniu. Ogólnospożywcze i wielobranżowe sieci handlowe nie zasypiają jednak gruszek w popiele. Jak podaje PwC, […]