Nawet o 43% mogą stanieć najlepiej rotujące produkty ekologiczne w amerykańskiej sieci Whole Foods Market przejętej niedawno przez Amazon. Obniżki cen mają dotyczyć takich certyfikowanych produktów jak jaja, masło, warzywa, mięso i wędliny, banany, awokado oraz jabłka. Internetowy gigant zamierza też skusić do kupowania żywności ekologicznej w marketach Whole Foods abonentów usługi Amazon Prime, oferując im jeszcze lepsze ceny i specjalne promocje, natomiast placówki amerykańskiej sieci staną się punktami odbioru zakupów internetowych. Co więcej, Amazon nie wyklucza wprowadzenia do oferty ekologicznej marki własnej. Już teraz mówi się, że plany amerykańskiej korporacji mogą zrewolucjonizować światowy rynek żywności ekologicznej, choć istnieją uzasadnione obawy, że cięcia cen odbiją się czkawką producentom i przetwórcom albo będą miały negatywny wpływ na jakość ekologicznych produktów w Whole Foods Market.