Trafiona promocja

Niezależnie od tego, jak często je organizujemy, promocje są nieodłącznym elementem sprzedaży w ekosklepie i naszej strategii marketingowej. Mimo iż trendy w handlu zmieniają się coraz szybciej, to sklepowe okazje pozostają jednym z najskuteczniejszych sposobów na poprawę wyników finansowych. Jaka promocja sprawi, że klienci się na nią skuszą?

 

Na dobrą promocję nie ma mocnych, ale zorganizowanie skutecznej akcji promocyjnej w ekosklepie nie może ograniczać się do wystawienia tabliczek z napisem „Totalna wyprzedaż!” i drastycznych cięć cenowych. Abyśmy i my mogli skorzystać na okazjach, musimy zastanowić się nad tym, co w ich ramach zaoferować, aby nasi klienci byli zadowoleni i okazali się lojalni.

I Na procent

Procentowe obniżki – na 10, 20 czy 50 procent – należą do najbardziej popularnych akcji promocyjnych. Okazują się też najbardziej efektywne. Dają nam ponadto szansę na poznanie oczekiwań naszych klientów. Jeżeli sprzedaż podczas „procentowej” wyprzedaży wzrośnie wielokrotnie, to znak, że warto zrewidować politykę cenową ekosklepu.

II X złotych upustu       

Alternatywą dla procentowych obniżek są upusty cenowe na określone kwoty – na ogół od 5 do 50 złotych. Trudno ocenić czy te okazje są dla kupujących bardziej interesujące i atrakcyjne od procentowych. Często kupon rabatowy na 10 złotych może przebić obniżkę o 15%. Tak naprawdę warto opierać się na przeczuciu, co w oczach klientów będzie lepszym interesem: darowany procent czy konkretny rabat. Załóżmy, że butelka funkcjonalnego soku kosztuje 20 złotych – dla klientów obniżka o 40 procent będzie mimo wszystko bardziej atrakcyjna niż o 8 złotych… Ale przypuśćmy, że butelka ekologicznego wina kosztuje 90 złotych – dla klientów obniżka o 27 złotych będzie korzystniejsza niż o 30 procent.

III Druga sztuka w prezencie

Buy One Get One – w skrócie BOGO to trzecia najchętniej stosowana metoda promocji. Można zaimplementować ją na dwa sposoby: zaoferować drugi produkt jako bezpłatny bonus albo zaproponować procentowy rabat na jego zakup. Nic dziwnego, że z BOGO korzysta się wówczas, kiedy istnieje potrzeba sprzedaży nierotujących produktów i zastąpienia ich nowościami.

IV Rabat za ilość zamówienia

Rabat za ilość zamówienia „2 w cenie 1” albo „3 w cenie 2” to inna dobra opcja pomocna przy pozbywaniu się towarowych nadwyżek i wprowadzaniu nowości produktowych. Sukces tej metody zależy jednak w znacznej mierze od typów produktów, jakie oferujemy w promocji. Po pierwsze powinniśmy zastanowić się czy oferowany produkt będzie stosowany często lub na co dzień. Wówczas taki rodzaj okazji może się doskonale sprawdzić.

V Darmowa dostawa   

Jeżeli obok sklepu stacjonarnego prowadzimy sprzedaż online, darmowa dostawa może okazać się odpowiednim sposobem na zwiększenie rotacji towarów, ale zachowajmy ostrożność. Ta forma promocji nie jest jeszcze odpowiednio doceniana przez wszystkich kupujących. Postarajmy się o niej poinformować za pośrednictwem naszej strony www, banerów internetowych, lokalnych mediów i fanpage’a. Rozważmy też czy zaoferować darmową dostawę na wszystkie transakcje, czy na te powyżej określonej kwoty, na przykład 100 złotych.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *