Sprzedaż produktów ekologicznych we Francji przekroczyła w 2016 roku 7 miliardów euro, osiągając 20% wzrost w porównaniu do 2015 roku – wynika z danych opublikowanych niedawno przez Agence BIO. Co interesujące, w 2003 roku aż połowa ludności Francji nigdy nie miała styczności z certyfikowaną żywnością.
Współcześnie 7 na 10 mieszkańców tego kraju kupuje produkty ekologiczne co najmniej raz w miesiącu. Do 15% wzrósł też odsetek Francuzów codziennie sięgających po organiczne artykuły spożywcze, podczas gdy w 2015 r. grupa ta stanowiła ok. 10% populacji Francji.
Dla klientów francuskich ekosklepów główną motywacją do zakupu biologicznej żywności jest dbałość o własne zdrowie i przekonanie o jej smaku i pełnowartościowości. Francuzi wykazują też świadomość wpływu ekologicznej i konwencjonalnej produkcji na środowisko naturalne, co ma wpływ na decyzje podejmowane przy sklepowych regałach.