Przed świąteczną gorączką warto rozważyć wprowadzenie do oferty naszego ekosklepu kart podarunkowych. To proste rozwiązanie pozwoli nam znacząco poprawić nasze wyniki finansowe.
W okresie gorączkowych poszukiwań prezentów na święta Bożego Narodzenia sklepowe karty podarunkowe okazują się bardzo wygodną opcją dla kupujących. Zwłaszcza tych niezdecydowanych, którym wybór produktów na podarunki zawsze przysparza sporo trudności. To również doskonałe rozwiązanie dla nas, które pozwoli nam zwiększyć sprzedaż i dotrzeć do szerszej grupy odbiorców. Eksperci z First Data szacują, że współcześnie ponad 65 procent posiadaczy kart podarunkowych nie tylko wykorzystuje je w całości… Ale dopłaca przeciętnie 40 procent więcej pieniędzy do ich wartości podczas zakupów! Co więcej, chętniej sięgają oni po produkty w regularnych cenach niż korzystają z aktualnych promocji. Warto też dodać, że obecnie ponad 51 procent konsumentów przyznaje, że otrzymana karta podarunkowa skłania ich do częstszych wizyt w sklepie. Jak zadbać o to, aby nasi klienci chętnie korzystali z możliwości zakupu kart podarunkowych?
I Dobra widoczność
Nie bójmy się pochwalić dostępnością kart podarunkowych w naszym ekosklepie: wyeksponujmy je blisko lady kasowej na specjalnych, dobrze oznaczonych displejach. Pokuśmy się o to, aby stanowiska z kartami lub informacje o nich znalazły się również w miejscach o największej rotacji kupujących.
II Większa motywacja
Motywujmy nasz personel do informowania klientów o możliwości zakupu kart podarunkowych. Powinny one być nieodłącznym elementem obsługi kupujących i strategii marketingowej naszego ekosklepu. Warto też przypominać osobom czekającym w kolejce lub stojącym przy standach ze słodyczami, kosmetykami i gotowymi pakietami prezentowymi o dostępności takiego rozwiązania. Uczyńmy sprzedaż kart podarunkowych bardziej proaktywną, a okażą się one naprawdę dobrą inwestycją dla naszego biznesu.
III Lepsza komunikacja
Wykorzystajmy wszystkie kanały informacyjne, aby poinformować potencjalnych odbiorców o dostępności kart podarunkowych. Nie ograniczajmy się do materiałów promocyjnych w sklepie stacjonarnym – 1skorzystajmy z narzędzi ecommerce, naszego maila i mediów społecznościowych. Poświęćmy trochę czasu, aby stworzyć przyciągające wzrok banery internetowe na naszej stronie internetowej, podstronę lub dobrze wyróżniony adres w stopce naszej witryny. Zamieszczajmy też zdjęcia naszych kart podarunkowych na fanpage’u.
IV Specjalne edycje – na wyjątkowe okazje
Nie obawiajmy się pójść o krok dalej i zamówić specjalną edycję kart, jeżeli sprawdzą się one w naszym sklepie, na przykład na Walentynki, Dzień Kobiet, Dzień Matki albo Dzień Dziecka. Klienci uwielbiają dawać i otrzymywać karty podarunkowe – na świecie zajmują one 3 miejsce w rankingu najbardziej popularnych prezentów.
V Zwiększony zasięg
Promując nasze karty podarunkowe, miejmy na względzie nie tylko klientów odwiedzających nasz ekosklep, ale także ludzi, którzy będą dla nich kupować prezenty. Jeżeli więc prowadzimy punkt z produktami ekologicznymi, warto byłoby pomyśleć o panach kupujących karty podarunkowe dla swoich partnerek. Zastanówmy się nad grupami klientów, którzy mogą być zainteresowani zakupem samej karty i do nich skierujmy swój przekaz.
Jeżeli w pobliżu naszego sklepu działa zaprzyjaźniona restauracja z potrawami wegańskimi, gabinet SPA, bezglutenowa piekarnia lub cukiernia, nie wahajmy się skontaktować z właścicielami tych punktów i sprawdzić czy znajdziemy porozumienie w kwestii współpracy i dystrybucji kart podarunkowych.