Gotowi na święta

Tygodnie poprzedzające Boże Narodzenie to okres złotych żniw dla wszystkich sklepów. Niektóre z nich w tym okresie osiągają nawet 30 procent całorocznych dochodów. Co zrobić, aby przyciągnąć klientów do ekosklepu przed świętami i zachęcić ich, aby otworzyli swoje serca i portfele?

 

Co roku przedświątecznym przygotowaniom towarzyszy prawdziwa zakupowa gorączka. Aby jednak zachęcić naszych klientów do bożonarodzeniowych zakupów, musimy zadbać o ich zainteresowanie i wyróżnić się na tle konkurencji, która w okresie poprzedzającym Boże Narodzenie nie próżnuje.

 

Nastrój i oprawa

Przede wszystkim pomyślmy o detalach, które pozwolą nam wyczarować w sklepie prawdziwie świąteczną atmosferę: witrynie, wyspach zakupowych i ozdobach. To one są wizytówką atrakcyjności naszej bożonarodzeniowej oferty. Postarajmy się, aby ekspozycja produktowa opowiadała jakąś historię. Nie musimy kupować od razu nowych regałów i standów: na początku zastanówmy się, jakich materiałów dekoracyjnych możemy użyć, aby odtworzyć w naszym ekosklepie magię zbliżających się świąt. Pamiętajmy o oświetleniu – lepiej na nim nie oszczędzać – to ono przyciąga uwagę klientów. Nie zapominajmy też o odpowiednim oznaczeniu ekosklepu. Tabliczki z napisem „Wyprzedaż!” albo „Świąteczne okazje” odchodzą już do lamusa. Postarajmy się o coś bardziej oryginalnego, na przykład: „Prezentujemy się świetnie” albo „Prezent, którego zapomnieliście”.

 

Świąteczne zatowarowanie

Aby zwiększyć szanse na lepsze dochody w tygodniach przed Bożym Narodzeniem, złóżmy niestandardowe zamówienie obejmujące wszystkie produkty kupowane w okresie przedświątecznym: pomarańcze, jabłka i suszone owoce, cynamon i inne korzenne przyprawy, pierniki, czekolady, pierniki i słodyczowe kalendarze adwentowe, herbaty i kawy, itp. Nie zapominajmy też o kosmetycznych zestawach, książkach z przepisami kulinarnymi, ozdobach, drobnych rękodzielniczych podarunkach i efektownie wyglądających kartach podarunkowych.

 

Oczami klienta

Zastanówmy się, jacy klienci odwiedzają nasz ekosklep i jakich prezentów mogą poszukiwać nie dla siebie samych, lecz dla swoich najbliższych. To pomoże podjąć trafne decyzje przy składaniu zamówień. Pokuśmy się o stworzenie gotowych propozycji prezentowych dla: aktywnych entuzjastów zdrowego stylu życia, kobiet przykładających wagę do kosmetycznej pielęgnacji, młodych par, pań spodziewających się potomstwa, mam wychowujących dzieci i seniorów z wnukami.

 

Sklepowa lista zakupów

Zadbajmy, aby w naszym sklepie nie zabrakło potrzebnego zaopatrzenia: rolek paragonowych, papierowych toreb, pudełek i kartoników, folii, papieru prezentowego, materiałów biurowych i środków czyszczących. Miejmy na uwadze, że w okresie przedświątecznym może zdarzyć się wiele awaryjnych sytuacji, a zainteresowanie naszą bożonarodzeniową ofertą może przekroczyć nawet optymistyczne założenia. Najlepiej, abyśmy przed świąteczną promocją zorganizowali spotkanie ze wszystkimi pracownikami, aby wspólnie stworzyć sklepową listę zakupów.

 

Świętocentryczna strona www

Sprawmy, aby nasza witryna internetowa skłoniła naszych klientów do poszukiwania świątecznych inspiracji: stwórzmy baner ze świątecznymi propozycjami, zamieśćmy świąteczne przepisy kulinarne z wykorzystaniem produktów ekologicznych z naszej oferty, wykorzystajmy świąteczne motywy takie jak śnieg, bombki, gwiazdy, renifery, które uatrakcyjnią wygląd strony naszego sklepu. Warto też postarać się o stworzenie specjalnych kategorii podarunkowych: „Dla Niej”, „Dla Niego” czy „Zestawy prezentowe na każdą kieszeń”. W ten sposób łatwiej będzie naszym online’owym i stacjonarnym klientom podjąć decyzję zakupową.

 

Świąteczne social media i mailing

W tygodniach poprzedzających Boże Narodzenie warto wykorzystać wszystkie dostępne narzędzia i kanały informacyjne, aby skutecznie dotrzeć do naszych klientów. W tym czasie powinniśmy zadbać o to, aby wszystkie z obserwujących nas osób dowiedziały się o naszej specjalnej bożonarodzeniowej ofercie. Nie bombardujmy klientów jednak nadmiarem informacji i wiadomości, których i tak nie przeczytają. Skupmy się na zdjęciach i przekazie wizualnym. Dajmy im więcej pobudzającego wyobraźnię obrazu – mniej wydumanych i irytujących treści, wymagających czasu i skupienia.

 

Wszystkie ręce na pokład

Nie obawiajmy się zatrudnić sezonowych pracowników. W okresie przedświątecznego oblężenia każda para rąk do pracy jest na wagę złota: pomyślmy o lokalnych portalach z ogłoszeniami i o naszych dawnych pracownikach. Starajmy się być bardziej aktywni w poszukiwaniu sprzedawców, którzy pomogą nam uporać się ze świąteczną gorączką zakupową, ale też mogą przyciągnąć nowych klientów do naszego ekosklepu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *