Już w listopadzie powinniśmy być gotowi na bożonarodzeniową gorączkę zakupową. Opracowując plan działania, przyjmując zamówienia, przygotowując sprzedawców do oblężenia klientów i dekorując sklep, nie zapominajmy o działaniach internetowych, dzięki którym możemy znacząco zwiększyć nasze szanse na lepszą sprzedaż.
W gorącym przedświątecznym okresie nasze ekosklepy muszą pokazać się z jak najlepszej strony. Na szali leży nasz wizerunek wśród stałych i nowych klientów, dlatego dokładamy wszelkich starań, aby nie zawieść oczekiwań kupujących i stanąć na wysokości zadania. W tym czasie nie wolno nam zapominać o aktywności online, która może skutecznie zachęcić naszych odbiorców do bożonarodzeniowych zakupów. O co warto się zatroszczyć, abyśmy mogli sprezentować sobie i naszemu personelowi wymarzone wyniki sprzedażowe?
- Kto pierwszy, ten lepszy
W zabieganych przedświątecznych tygodniach gra nie toczy się ilość o nowości, ale o szybkość reakcji. Wykorzystajmy naszą zdolność do elastycznego reagowania na potrzeby klientów i zdobądźmy przewagę nad portalami aukcyjnymi i zakupowymi. „Oczywiście, już mamy ten produkt na stanie magazynowym i możemy go dostarczyć do Pani/Pana jeszcze dzisiaj ze świątecznym przybraniem” – właśnie to chcieliby usłyszeć od nas nasi klienci. Spełnijmy ich marzenia na święta.
- Zaangażowanie mile widziane
Nawet jeżeli na naszym fanpage’u czy stronie internetowej nie działo się ostatnimi czasy za wiele, w okresie poprzedzającym święta powinniśmy zatroszczyć się to, aby nasi klienci byli odpowiednio poinformowani i zainspirowani do świątecznych zakupów. Postarajmy się wysyłać co najmniej jeden mail tygodniowo. Pamiętajmy tylko: nie bombardujmy klientów informacjami – starajmy się operować obrazem. Również nasz fanpage nie może być zaniedbany. Zamieszczajmy choćby i jeden post dziennie: nie zawsze muszą one pokazywać to, co dzieje się u nas w sklepie. Możemy zachęcać klientów do zakupów na przykład ciekawymi przepisami kulinarnymi.
- Zaproszenie do działania
Zdobądźmy się na trud zaproszenia klientów do naszego ekosklepu. Wykonajmy jeden telefon do każdego z naszych stałych klientów albo wyślijmy spersonalizowanego maila zapraszającego do wizyty – z obietnicą skromnego podarunku. Zamieśćmy informację na naszej stronie internetowej. Zróbmy wszystko, aby nasi klienci w tym czasie zareagowali. To znacząco zwiększa nasze szanse na udaną sprzedaż w okresie poprzedzającym Boże Narodzenie.
- Gotowe rozwiązania
Nie ograniczajmy się do gotowych propozycji koszy prezentowych i zestawów. Postarajmy się, aby każdy klient poczuł, że jesteśmy jego sprzymierzeńcami w świątecznych przygotowaniach: podpowiadajmy im, jak mogą stworzyć własne ciekawe propozycje prezentowe, udzielajmy im rad, jak wręczać podarunki, jak mogą stworzyć ekologiczną wersję wigilijnego stołu. Nasza strona internetowa i fanpage mogą okazać się prawdziwą kopalnią pomysłów. Bądźmy kreatywni – nasi klienci z pewnością docenią nasze zaangażowanie i będą pamiętać o nas po świętach.
- Nagrodzone poświęcenie
Oczywiście zawsze lepiej dawać, niż otrzymywać – z takiego założenia wychodzą nasi klienci. Również powinniśmy mieć takie podejście do naszych klientów i nagradzać ich poświęcenie w przygotowaniach przedświątecznych oraz wybór naszego sklepu czy witryny internetowej. Zaskoczmy klientów słowami: „Skoro już mamy wybrany prezent dla rodziców i żony, mam dla Pani idealny podarunek”. Pozwólmy kupującym, aby pomyśleli o sobie i swoich potrzebach. Ta inicjatywa z pewnością nam się opłaci.