Święta w wersji 2.0 – jak podłączyć się do sprzedaży

Już w listopadzie powinniśmy być gotowi na bożonarodzeniową gorączkę zakupową. Opracowując plan działania, przyjmując zamówienia, przygotowując sprzedawców do oblężenia klientów i dekorując sklep, nie zapominajmy o działaniach internetowych, dzięki którym możemy znacząco zwiększyć nasze szanse na lepszą sprzedaż.

 

W gorącym przedświątecznym okresie nasze ekosklepy muszą pokazać się z jak najlepszej strony. Na szali leży nasz wizerunek wśród stałych i nowych klientów, dlatego dokładamy wszelkich starań, aby nie zawieść oczekiwań kupujących i stanąć na wysokości zadania. W tym czasie nie wolno nam zapominać o aktywności online, która może skutecznie zachęcić naszych odbiorców do bożonarodzeniowych zakupów. O co warto się zatroszczyć, abyśmy mogli sprezentować sobie i naszemu personelowi wymarzone wyniki sprzedażowe?

 

  1. Kto pierwszy, ten lepszy

W zabieganych przedświątecznych tygodniach gra nie toczy się ilość o nowości, ale o szybkość reakcji. Wykorzystajmy naszą zdolność do elastycznego reagowania na potrzeby klientów i zdobądźmy przewagę nad portalami aukcyjnymi i zakupowymi. „Oczywiście, już mamy ten produkt na stanie magazynowym i możemy go dostarczyć do Pani/Pana jeszcze dzisiaj ze świątecznym przybraniem” – właśnie to chcieliby usłyszeć od nas nasi klienci. Spełnijmy ich marzenia na święta.

 

  1. Zaangażowanie mile widziane

Nawet jeżeli na naszym fanpage’u czy stronie internetowej nie działo się ostatnimi czasy za wiele, w okresie poprzedzającym święta powinniśmy zatroszczyć się to, aby nasi klienci byli odpowiednio poinformowani i zainspirowani do świątecznych zakupów. Postarajmy się wysyłać co najmniej jeden mail tygodniowo. Pamiętajmy tylko: nie bombardujmy klientów informacjami – starajmy się operować obrazem. Również nasz fanpage nie może być zaniedbany. Zamieszczajmy choćby i jeden post dziennie: nie zawsze muszą one pokazywać to, co dzieje się u nas w sklepie. Możemy zachęcać klientów do zakupów na przykład ciekawymi przepisami kulinarnymi.

 

  1. Zaproszenie do działania

Zdobądźmy się na trud zaproszenia klientów do naszego ekosklepu. Wykonajmy jeden telefon do każdego z naszych stałych klientów albo wyślijmy spersonalizowanego maila zapraszającego do wizyty – z obietnicą skromnego podarunku. Zamieśćmy informację na naszej stronie internetowej. Zróbmy wszystko, aby nasi klienci w tym czasie zareagowali. To znacząco zwiększa nasze szanse na udaną sprzedaż w okresie poprzedzającym Boże Narodzenie.

 

  1. Gotowe rozwiązania

Nie ograniczajmy się do gotowych propozycji koszy prezentowych i zestawów. Postarajmy się, aby każdy klient poczuł, że jesteśmy jego sprzymierzeńcami w świątecznych przygotowaniach: podpowiadajmy im, jak mogą stworzyć własne ciekawe propozycje prezentowe, udzielajmy im rad, jak wręczać podarunki, jak mogą stworzyć ekologiczną wersję wigilijnego stołu. Nasza strona internetowa i fanpage mogą okazać się prawdziwą kopalnią pomysłów. Bądźmy kreatywni – nasi klienci z pewnością docenią nasze zaangażowanie i będą pamiętać o nas po świętach.

 

  1. Nagrodzone poświęcenie

Oczywiście zawsze lepiej dawać, niż otrzymywać – z takiego założenia wychodzą nasi klienci. Również powinniśmy mieć takie podejście do naszych klientów i nagradzać ich poświęcenie w przygotowaniach przedświątecznych oraz wybór naszego sklepu czy witryny internetowej. Zaskoczmy klientów słowami: „Skoro już mamy wybrany prezent dla rodziców i żony, mam dla Pani idealny podarunek”. Pozwólmy kupującym, aby pomyśleli o sobie i swoich potrzebach. Ta inicjatywa z pewnością nam się opłaci.

 

 

 

 

 

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *