Biofach i Vivaness 2017 – największe targi żywności ekologicznej w Europie!

Podczas tegorocznej edycji wiodących na świecie targów żywności ekologicznej Biofach i międzynarodowych targów produktów kosmetycznych Vivaness, odbywających się w dniach od 15 do 18 lutego w Norymberdze udział wzięło ponad 2 785 wystawców z 88 krajów całego świata!

Messegeschehen allgemein

Targowy duet potwierdził w tym roku renomę najważniejszego i najbardziej prestiżowego wydarzenia dla sektora produktów certyfikowanych na świecie. Organizatorzy targów szacują, że ok. 70% firm prezentujących swoje produkty na Biofach lub Vivaness przybyło na targi spoza Niemiec, a 259 z nich stanowili wystawcy oferujący naturalne i organiczne produkty do pielęgnacji ciała i urody.

 

Łącznie w 8 halach, zajmujących ogromną powierzchnię 47 543 m kw. rekordowa liczba 50 tys. zwiedzających ze 134 krajów mogła zapoznać się z kompleksową ofertą ekologicznej żywności, kosmetyków oraz produktów czyszczących. Warto nadmienić, że znaczącą część osób goszczących na Biofach i Vivaness stanowili właściciele sklepów ekologicznych i restauracji z całej Europy, menedżerowie odpowiedzialni za zamówienia i zakupy, a także dystrybutorzy, dla których targi są istotnym źródłem wiedzy o rynku, platformą wymiany opinii i doświadczeń, a także najlepszym sposobem na zapoznanie się z szerokim wyborem ekologicznych nowości.

 

Targom towarzyszył bogaty program konferencji i innych wydarzeń pozwalających pogłębić wiedzę o rynku i innowacjach, w których udział wzięło ponad 7 tys. uczestników. W specjalnych sekcjach targowych goście mogli zapoznać się z nowościami spożywczymi i kosmetycznymi, bogatą ofertą oliwy z oliwek oraz certyfikowanej żywności wegańskiej. Dla przedstawicieli sektora HoReCa przygotowano natomiast specjalną podstrefę „Gotuj + Rozmawiaj”, która umożliwiła im zapoznanie się z najnowszymi trendami kulinarnymi.

 

Pod szyldem „Norymberga. Organiczne Miasto” odbyło się wiele innych konferencji i szkoleń, których celem było zwiększenie świadomości dotyczącej rozwoju rynku produktów ekologicznych, nie tylko wśród właścicieli sklepów ekologicznych, ale także wśród tych osób, które dopiero rozważają zainwestowanie w ekologiczną żywność, napoje lub naturalne i certyfikowane kosmetyki.

 

Krajem partnerskim podczas tegorocznej edycji Biofach i Vivaness były Niemcy z mottem przewodnim: „Budujemy ekologiczną przyszłość”. Wyraża ono potrzebę szczególnej troski o wygodę konsumentów, wspieranie rozwoju regionalnych producentów, poszerzanie oferty produktów ekologicznych dla osób o specyficznych potrzebach dietetycznych, a więc również superfoods i free-from food. Tematy te znalazły swoje odzwierciedlenie w ofercie wystawców.

 

Innymi trendami, które można było zaobserwować podczas Biofach było poszerzenie oferty ekologicznych:

  • dań gotowych,
  • owoców morza,
  • egzotycznych specjałó,
  • pieczywa.

Z kolei producenci produktów do pielęgnacji ciała i urody, idąc za potrzebami konsumentów, powiększają wybór kosmetyków multifunkcjonalnych i wegańskich. Można prognozować, że trendy te w najbliższych latach odegrają ważną rolę w kształtowaniu rynku produktów ekologicznych.

 

Tegoroczne targi Biofach i Vivaness w Norymberdze zakończyły się ogromnym sukcesem, co świadczy o tym, że branża produktów ekologicznych na świecie – również w Polsce – rozwija się bardzo prężnie, z roku na rok powiększając swój udział w sektorze artykułów spożywczych i nieżywnościowych. To najlepszy dowód, że w rynku EKO wciąż tkwi ogromny potencjał rozwojowy. Kolejna edycja Biofach i Vivaness odbędzie się w dniach 14 do 17 lutego 2018 roku.

 

A tak reklamowano zeszłoroczną edycję:

https://www.biofach.de/en/press/media-library/videos#hiddenFlashdcaeeecf

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *