Wzorowy mailing

Mailing nadal jest skutecznym sposobem motywującym naszych klientów do wizyty w sklepie i zakupów. Cechą odróżniającą emaila od innych narzędzi marketingowych jest poziom poufałości. Subskrybenci decydując się na otrzymywanie wiadomości od nas, chcą wiedzieć, co dzieje się w naszym ekosklepie i co możemy im zapewnić.    

 

Odpowiednio przemyślana strategia marketingowa pozwala nam skutecznie dotrzeć do interesującej nas grupy docelowej. Osoby te – bardziej niż jakiekolwiek inne – skłonne są do zapoznania się z naszą ofertą, ale naprawdę niełatwo stworzyć pomost łączący świat cyfrowy z rzeczywistym. W jaki sposób mailing może nam pomóc w prowadzeniu ekosklepu? Co zrobić, aby poprzez wiadomości wysyłane do odbiorców zwiększyć rotację klientów i dochodowość biznesu?

 

Zatroszczmy się o szczegóły

Aby mailing okazał się skuteczny, wysyłajmy wiadomości o aktualnych wydarzeniach i promocjach cyklicznie: co najmniej raz w miesiącu, ale nie częściej niż raz w tygodniu. Jeżeli uzupełniamy naszą listę mailingową na bieżąco, wówczas każdy mail powinien zawierać adres sklepu z linkiem do map Google, godziny otwarcia, numer telefonu i kontakt mailowy.

 

Zacieśniajmy więzi z klientami

Postarajmy się, aby rozsyłane wiadomości miały bardziej osobisty niż formalny charakter. Spersonalizowane powiadomienia typu: „Co nowego w Twoim lokalnym sklepie?”, „Skorzystaj z okazji jeszcze dziś!”, „Już dzisiaj zapraszamy Cię na degustację” pozwolą nam łatwiej zyskać zaufanie klientów i uczynią nasze newslettery bardziej skutecznymi.

 

Zdobądźmy nowych odbiorców

Pamiętajmy, że nasi klienci nie dopisują się do naszej listy bezinteresownie – maile od nas mają być dla nich źródłem korzyści. Zastanówmy się nad tym, co możemy im zapewnić, mając na uwadze to, czego kupujący będą od nas oczekiwać: pliku z naszymi autorskimi przepisami albo poradami, jak dbać o zdrowie; darmowej próbki lub podarunku po dokonaniu zakupów w naszym ekosklepie; rabatu czy kuponu promocyjnego. Warto rozważyć też płatną kampanię w mediach społecznościowych, która umożliwi nam dotarcie do potencjalnych klientów w naszym mieście i regionie.

 

Zsynchronizujmy się z oczekiwaniami

Poprośmy naszych stacjonarnych i internetowych klientów o wypełnienie formularza, który pozwoli nam poznać ich wiek, miejsce zamieszkania, interesujące ich grupy produktów. Posegregujmy listę odbiorców naszych emaili – te cenne dane pozwolą nam nie tylko lepiej dopasować naszą ofertę do ich potrzeb, ale też wysyłać im takie wiadomości, które ich zaciekawią i skłonią do wizyty w ekosklepie.

 

Zachęćmy klientów ekskluzywnością oferty

Segmentacja naszej listy newsletterowej umożliwi nam stworzenie aury ekskluzywności. To doskonała taktyka, dzięki której nasi klienci poczują się wyjątkowi i doceniani, co korzystnie przełoży się też na ich wydatki. Pokuśmy się o wysłanie spersonalizowanego maila z zaproszeniem na wydarzenie w albo zorganizujmy akcję „+1”, na przykład: „Przyprowadź koleżankę, a zyskasz dodatkowy rabat” albo „Przyjdź ze swoim partnerem, a otrzymacie od nas dodatkowy upominek”. Metoda „+1” to znakomity sposób na zwiększenie rotacji klientów.

 

Zaoferujmy dodatkowe korzyści

Wielu właścicieli sklepów wciąż nie korzysta z możliwości udzielania klientom praktycznych porad za pośrednictwem newslettera. Pora to zmienić: wysyłajmy naszym odbiorcom nie tylko kupony rabatowe, ale także przepisy kulinarne, wskazówki dietetyczne i pomoc w prowadzeniu zdrowego stylu życia. Te merytoryczne treści w połączeniu z informacjami o promocjach, eventach i nowościach zwiększą atrakcyjność naszych maili, a także pomogą nam zdobyć nowych odbiorców.

 

Zarządzajmy sprzedażą zdalnie

Nasze maile mogą okazać się przydatnym narzędziem do promowania nowości pojawiających się w naszym sklepie, wyprzedaży produktów słabiej rotujących lub zwiększania popularności naszych hitów produktowych. Kiedy pojawi się w naszej ofercie nowość, poinformujmy klientów o niej, zamieszczając jej zdjęcie i opis lub nawet fotografię opakowania zbiorczego – to zaintryguje kupujących. Jeżeli dany produkt cieszy się sporym zainteresowaniem, zwiększmy jego sprzedaż, dzieląc się z klientami wiadomością typu: „W pierwszym dniu od dostawy sprzedaliśmy już 300 sztuk produktu X”. Gdy oferowany przez nas produkt sprzedaje się nienajlepiej, zachęćmy klientów do udziału w jego demonstracji połączonej z promocją.

 

Zapewnijmy klientów, że o nich pamiętamy

Cieszmy się z wyjątkowych dni naszych klientów razem z nimi. Kiedy któryś z nich obchodzi urodziny, wyślijmy mu życzenia razem z rabatem lub zaoferujmy prezent do odebrania przy kasie, przy okazji kolejnych zakupów w naszym ekosklepie. Jeżeli mija rok od przystąpienia odbiorcy do naszego newslettera, zapewnijmy mu darmową usługę podczas jego następnej wizyty, na przykład konsultacje dietetyczne. W rocznicę pierwszych zakupów w naszym sklepie przypomnijmy klientowi o tym fakcie i wręczmy mu drobny upominek – to będzie dla niego najlepszy dowód, że troszczymy się o jego potrzeby i traktujemy go indywidualnie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *