…I po świętach – co zrobić, aby zarobić

Mogłoby się wydawać, że po zimowej przerwie świątecznej nasi klienci zaszywają się w swoich domostwach i nigdzie nie wychodzą. Kiedy w styczniu i lutym ruch w ekosklepie zamiera, powinniśmy zacząć działać.

 

Poświąteczne wyprzedaże, premiery nowości, okazje w ramach programu lojalnościowego i atrakcyjne bonusy skutecznie zachęcą naszych klientów do częstszych wizyt w sklepie. Co jeszcze możemy zrobić, aby zarobić w pierwszych miesiącach nowego roku?  

 

  1. Zyskujmy dzięki zwrotom i wymianom

Nie martwmy się zanadto tym, że nasz sklep w okresie poświątecznym świeci pustkami. Istnieje wiele skutecznych sposobów, aby przekonać klientów do odwiedzin. Po pierwsze pogódźmy się z faktem, że części kupujących będzie zależało na zwrocie gotówki lub wymianie produktu. Akceptujmy reklamacje: potraktujmy je jako długofalową inwestycję, dzięki której zwiększymy zaufanie klientów do naszej marki. Zamiast zwrotu gotówki możemy zaoferować atrakcyjne rabaty na zakupy.

 

  1. Stańmy z klientami ramię w ramię

Początek każdego roku to dla klientów czas zmian, w którym chcą zrzucić wagę, zmienić swój wizerunek, pozbyć się niezdrowych przyzwyczajeń i wypracować nowe: zdrowe. Okazuje się, że aż 1/3 Polaków robi postanowienia noworoczne. Z danych Lightbox wynika, że aż 37 proc. z nich pragnie schudnąć, 35 proc. planuje więcej się ruszać, 29 proc. chce zatroszczyć się o zdrowszą dietę, a 18 proc. zamierza rzucić palenie. Pomóżmy naszym klientom zrealizować ich marzenia. Stwórzmy rozwiązania, które pomogą naszym klientom zrzucić kilogramy, zadbać o sylwetkę i dietę. Mogą to być eventy, newslettery z praktycznymi radami, przepisy w sklepie, itp.

 

  1. Zorganizujmy sezonową wyprzedaż

Zorganizowanie zimowej wyprzedaży może wydawać się trywialnym rozwiązaniem pomagającym zwiększyć rotację klientów i sprzedaż. Wciąż jednak działa. Niektórzy klienci żyją tylko okazjami cenowymi: stanowią one najważniejszy argument przemawiający za tym, aby pojawić się w ekosklepie i przeznaczyć więcej pieniędzy na niekupowane wcześniej produkty. Okazuje się, że niemal 40 proc. klientów po świętach chce skorzystać z wyprzedaży. Nie zawiedźmy ich oczekiwań i powitajmy ich z otwartymi ramionami, informując o okazjach cenowych za pośrednictwem naszej witryny sklepowej i strony internetowej.

 

  1. Podtrzymajmy napięcie

Łatwo sprzedawać nowości przed Bożym Narodzeniem. Klienci są bardziej ufni i chętniej wydają pieniądze. Wstrzymanie premier produktów do nowego roku podtrzyma ich zainteresowanie. Zadbajmy o aurę tajemnicy: to pomoże nam zachęcić ich do wizyty w sklepie w styczniu.

 

  1. Promujmy programy lojalnościowe

Sprawmy, aby w nowym roku liczba stałych klientów w naszej bazie powiększyła się. Zaoferujmy rabat lub gratis za przystąpienie do programu lojalnościowego. W naszej komunikacji marketingowej podkreślajmy, że taka promocja obowiązuje tylko w styczniu lub w pierwszym tygodniu lutego. To uczyni naszą atrakcję promocyjną bardziej atrakcyjną dla potencjalnych klientów.

 

  1. Niech wszyscy się dowiedzą

Miejmy pewność, że wszyscy nasi klienci dowiedzą się o organizowanych przez nas zimowych akcjach promocyjnych i wydarzeniach. Wykorzystajmy w tym celu nie tylko naszą stronę internetową i blog, ale również media społecznościowe. Roześlijmy też SMS do klientów wpisanych do naszej bazy – to najlepszy sposób, aby skutecznie i bardzo szybko do nich dotrzeć. Zadbajmy o to, aby te wiadomości były spersonalizowane: zwróćmy się do klientów po imieniu i upewnijmy się, że dana akcja będzie dla nich interesująca. Upewnijmy się, że nasz SMS zawiera informację, aby nie odsyłać wiadomości.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *