W trosce o doświadczenia zakupowe

Coraz większa liczba sieci handlowych poszerza ofertę produktów ekologicznych. Nierzadko negatywnie odbija się to na naszych wynikach finansowych. Nie powinniśmy jednak oddawać walki o klienta walkowerem. Możemy stworzyć skuteczną konkurencję dla handlowych olbrzymów. Dokonamy tego, dbając o doświadczenia zakupowe naszych klientów.

 

Wyjątkowe doświadczenia zakupowe to sekret sukcesu wielu niezależnych sklepów – również tych, które oferują produkty organiczne. Co możemy zrobić, aby nasi klienci otworzyli przed nami nie tylko swoje serca, ale także i portfele? Jak w dobie sieciowych gigantów zbudować przewagę konkurencyjną?

Wyjątkowa oferta

Podjęcie walki cenowej z największymi operatorami handlu detalicznego nie zapewni nam zadowalających wyników sprzedażowych – przynajmniej nie na dłuższą metę. Powinniśmy natomiast przyjrzeć się temu, jakie produkty oferują nasi sieciowi konkurenci oraz najbliższe sklepy. Zaoferujmy kupującym wyróżniający się portfel marek oraz produktów. Niech naszymi wyznacznikami w kompletowaniu oferty staną się troska wysoką jakość i wyjątkowość oferowanych produktów.

Dobrze uszyty wybór

Przewagą niezależnych sklepów nad największymi operatorami handlowymi jest bezpośredni kontakt z kupującymi i większa elastyczność w dostosowywaniu się do ich potrzeb. Postarajmy się wynotować wszystko, o co pytają nasi klienci. Zastanówmy się, jakie są ich preferencje zakupowe. Notatki wykorzystajmy do stworzenia prawdziwej oferty na medal. Dobrym posunięciem może okazać się specjalizacja w obrębie określonych grup produktowych. Jeżeli najczęściej odwiedzają nas na przykład młodzi rodzice, zaoferujmy im poszerzony wybór ekologicznych produktów dla dzieci. Gdy spore grono naszych klientów preferuje aktywny wypoczynek, zapewnijmy im bogatszy wachlarz produktów dla sportowców. Kiedy kupujący są na dietach roślinnych, zamówmy więcej produktów atrakcyjnych dla wegan i wegetarian.

Urok nowości

Entuzjaści ekologicznej żywności żyją pojawiającymi się trendami i gorącymi premierami produktowymi. Obserwujmy zmieniający się rynek i nie bójmy się wprowadzać produktowe nowości, nawet jeżeli mają one pojawić się w naszym sklepie na 2 miesiące. Oczywiście należy poinformować naszych klientów o nowej dostawie za pośrednictwem portalów społecznościowych, strony internetowej lub firmowego bloga.

 

Wartościowy kontent

Dawno nieaktualizowana witryna internetowa, niepoprawna lokalizacja w mapach Google, martwy profil w mediach społecznościowych, słaby wskaźnik odpowiedzi, blog, na którym ostatnie wpisy pochodzą sprzed 2 lat… Brak naszej aktywności w Internecie działa na naszą niekorzyść. Dla kupujących Internet stanowi wszak bardzo cenne źródło informacji o sklepach i promocjach. Aby przebić się przez gąszcz sponsorowanych treści, powinniśmy publikować nasze posty codziennie lub co najmniej 3 razy w tygodniu. O czym możemy pisać? – Na przykład o funkcjonalności nowości produktowych w naszej ofercie lub o historii i wyjątkowości marek w naszym portfolio. Klienci docenią również przepisy kulinarne.

 

Personalizacja na wyższym poziomie

Bezpośredni kontakt z klientami umożliwia nam lepsze poznanie ich preferencji. Rozmowy z kupującymi dają nam bezcenną wiedzę, którą możemy wykorzystać, aby spersonalizować naszą ofertę. Przy zakupach produktów powyżej określonej sumy zaproponujmy im na przykład spersonalizowany gratis, który będzie odpowiadał ich potrzebom. Znając decyzje zakupowe kupujących, możemy też udzielić im okazjonalnego rabatu na interesujące ich pozycje produktowe. Po zakończonej transakcji podarujmy klientowi próbki odpowiednich produktów. Nie zapomnijmy poprosić o przesłanie opinii, za którą nagrodą może być kilkuprocentowy rabat. Wprowadźmy opcję zakupów świeżych produktów na zapisy – tego najwięksi operatorzy z pewnością nigdy nie zaoferują konsumentom.

 

Wartości dodane

Kompetentna i miła obsługa wciąż stanowi dla kupujących ważny argument przekonujący ich do zakupów w tradycyjnych sklepach. Niech poziom obsługi klientów będzie naszym znakiem rozpoznawczym. W deszczowy dzień podejdźmy z klientem do samochodu z parasolem i pomóżmy mu załadować zakupy. Jeżeli nasz sklep odwiedzają kupujący ze zwierzętami towarzyszącymi, wystawmy miskę z wodą. Kiedy w naszym sklepie zabrakło produktu poszukiwanego przez klienta, zaproponujmy wysłanie wiadomości po kolejnej dostawie. To detale, na które klienci zwracają ogromną uwagę.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *