Wdzięczność i jej siła – doceniony klient

Jednym z podstawowych budulców lojalności klientów jest obecnie ich wdzięczność.  W połączeniu z wysokimi standardami obsługi oraz bogatym portfolio otwiera ona drogę do sukcesu w każdym biznesie.

 

Mogłoby się wydawać, że niełatwo zdobyć wdzięczność klientów. Nie powinniśmy jednak dawać za wygraną… To wdzięczność jest bowiem kluczem do lojalności. A lojalni konsumenci przeznaczają do 66% więcej pieniędzy na zakupy niż ci spontaniczni. Pamiętajmy, że istniejemy tylko dzięki naszym klientom, którzy mają coraz większy wybór miejsc, gdzie mogą kupić produkty ekologiczne. Większość z nas lubi osoby robiące zakupy w naszym sklepie… Kupujący jednak mogą o tym nie wiedzieć. Jak okazać im wdzięczność?

Pisemne podziękowania

Odręcznie napisane bileciki z podziękowaniami są doskonałym pomysłem na podziękowanie naszym stałym klientom. Warto w ten sposób podziękować też osobom, które trafiły do nas pierwszy raz. Bileciki powinny ponadto trafić do tych odbiorców, którzy zdecydowali się przeznaczyć większy budżet na zakupy w naszym sklepie. Najlepiej, aby pod takim listem podpisał się sprzedawca, który obsługiwał danego klienta.

Kosze podarunkowe

W zależności od naszych wyników finansowych stwórzmy listę 5, 10 lub 20 najlepszych naszych klientów. W rocznicę otwarcia naszego sklepu, ich przystąpienia do programu lojalnościowego lub tuż przed świętami Bożego Narodzenia lub Wielkanocy wyślijmy im kosze podarunkowe. To doskonały sposób podziękowania kupującym za to, że z nami pozostają. Koszyki nie muszą być duże. Zamiast obfitości produktów możemy do takiej przesyłki dołączyć kartę podarunkową lub rabatową.

Torebki pełne niespodzianek

Zamiast koszy podarunkowych możemy wybranym klientom w naszym sklepie po zakończeniu transakcji podarować np. torebkę z bonusami, próbkami oraz kartą podarunkową albo rabatową. Nie zapomnijmy wspomnieć o organizowanej przez nas akcji za pośrednictwem naszej strony internetowej, bloga oraz fanpage’a. Torebki nie muszą być rozdawane przez cały rok. Lepiej, aby to była sezonowa akcja promocyjna.

Ekskluzywna promocja

Innym pomysłem jest stworzenie zindywidualizowanej promocji dla najbardziej lojalnych klientów. W jej ramach możemy zaoferować kupującym w wybranym dniu rabat na najchętniej kupowany produkt lub asortyment. Można też stworzyć spersonalizowany mailing dla 5, 10, 20 najlepszych klientów z promocyjną ofertą obejmującą ich ulubione produkty.

Nikt nie opowie tego lepiej…

Nie bójmy się poprosić naszych klientów, aby dzielili się klipami, zdjęciami i opowieściami z historią zmiany ich nawyków żywieniowych, zrzucania dodatkowych kilogramów czy nawet opiniami o produktach zakupionych w naszym sklepie. Oczywiście pamiętajmy o uzyskaniu stosownej zgody na przetwarzanie danych osobowych. Takie posty lub stworzona przez nas tablica z rekomendacjami kupujących pomogą nam pozyskać zaufanie nowych klientów. Nikt nie zachęci potencjalnych odbiorców do zakupów w naszym sklepie niż nasi stali i zadowoleni klienci.

Podziękowania w klipie

Jeżeli nie uda nam się pozyskać klientów chętnych do opowiedzenia swojej historii, sami stwórzmy podziękowania w formie klipu. Warto, aby wideo zamieszczone na YouTube lub innym serwisie było proste i szczere. Wystarczy, aby każdy pracownik powiedział przed kamerą: „Dziękuję”. Naturalnie możemy pokusić się o więcej i do podziękowań w takiej formie dołączyć opowieść o naszej drodze rozwoju i np. ewolucji sklepu ze zdjęciami jego metamorfoz na przestrzeni lat.

Społeczna odpowiedzialność

Jeżeli zależy nam na pozytywnym wizerunku i wdzięczności kupujących, dobrym pomysłem jest przeznaczenie odsetka transakcji na cele dobroczynne. Mogą być one też wybrane z konkretnej listy lub wskazane przez klienta. Ponadto możemy zaproponować, że datek zostanie przekazany w imieniu naszych klientów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *