Za czym kolejka ta stoi…

Szybkość i sprawność obsługi przy stanowisku kasowym ma znaczący wpływ na poziom zadowolenia naszych klientów i ocenę naszej marki. Zdarza się, że niekończące się kolejki paraliżują pracę zespołu i skłaniają kupujących do wyjścia ze sklepu z pustym koszykiem.

 

Rosnąca popularność zakupów online wynika m.in. ze zniecierpliwienia konsumentów ciągle piętrzącymi się kolejkami przy kasach w sklepach stacjonarnych. Szybkie tempo życia sprawia, że czas i wygoda stają się ważnymi kryteriami wyboru sklepowej marki. Co zrobić, aby klienci zdecydowali się na nasze delikatesy ekologiczne?

I Płatności mobilne

Najłatwiejszym sposobem rozładowania kolejek jest akceptowanie różnych metod płatniczych. Oczywiście solidne łączę i sprawny terminal płatniczy to obecnie konieczność. Warto jednak mieć na uwadze, że już 1,5 mln Polaków korzysta z płatności mobilnych i popularność tej metody płacenia ciągle rośnie. W skali globalnej liczba osób korzystających z usług takich jak Google Pay, Apple Pay, Blik czy HCE ma zwiększyć się aż o 56% do 2020 roku według badań Mobile Payments World.

II BOPIS

Metoda BOPIS – buy online, pick up in store, czyli „kup online, odbierz w sklepie” staje się coraz bardziej popularna wśród młodych, aktywnych zawodowo konsumentów, którym zależy na czasie. Z raportu globalnych trendów konsumenckich Kibo wynika, że już 67 proc. kupujących na całym korzysta z tej usługi. Może ona znacząco rozładować sklepowe kolejki, ponieważ klienci przychodzą do sklepu tylko po odbiór zakupów. Jeżeli zależy nam na jeszcze lepszej optymalizacji czasu, stwórzmy osobne stanowisko do obsługi tych zamówień.

III Terminale bezprzewodowe

Wdrożenie terminali bezprzewodowych może znacznie przyspieszyć proces obsługi kupujących. Ogromną zaletę tego rozwiązania stanowi fakt, że klienci mogą zapłacić za zakupy w dowolnym miejscu sklepu, co eliminuje kolejki i ma znaczący wpływ na poziom zadowolenia konsumentów odwiedzających nasze delikatesy.

IV Personel ma znaczenie

Dysponowanie najbardziej zaawansowanymi technologicznie rozwiązaniami może nie uchronić nas przed długimi kolejkami. Pamiętajmy, że kluczową rolę w procesie obsługi klientów odgrywa personel, który powinien być częścią każdego procesu wdrożeniowego. Sprzedawcy powinni zostać przeszkoleni w zakresie sprawnej obsługi kasy fiskalnej i innych urządzeń. Równocześnie klienci nie mogą czuć się poganiani.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *