Optymalizacja kosztów sklepu

Na wyniki naszego sklepu pozytywny wpływ ma nie tylko nasza aktywność marketingowa, ale również dobre praktyki pozwalające wyeliminować niepotrzebne wydatki.

 

Mówi się, że pieniądz rodzi pieniądz, ale dzieje się tak tylko wówczas, gdy mamy nad kontrolę nad kosztami prowadzenia naszej działalności. W jaki sposób możemy je zoptymalizować?

I Warto rozmawiać

Rozmawiajmy zawsze otwarcie z dostawcami wszelkich usług dla naszych delikatesów: klinikami, firmami kurierskimi, agencjami ochrony, operatorami komórkowymi i internetowymi. Być może co roku będą mogli zapewnić nam dodatkowe oszczędności. Ustawmy sobie przypomnienie o wykonaniu telefonu do dostawców raz w roku, aby dowiedzieć się o korzystnych warunkach współpracy.

II Mądre zarządzanie

Mogłoby się wydawać, że w najgorętsze dni handlowe nawet 20 pracowników nie pozwoliłoby nam na zadowalające obsługę wszystkich klientów. To niekoniecznie prawda. Nasi sprzedawcy mogą z powodzeniem realizować 4 różne role, jeżeli mądrze zorganizujemy ich pracę. Poświęćmy czas na stworzenie listy wszystkich procesów w firmie i umiejętności naszego zespołu. To pozwoli nam rozsądnie zagospodarować wszystkie zasoby pracownicze.

III Godzina godzinie nierówna

Zastanówmy się nad godzinami otwarcia naszego sklepu. Pomyślmy o rotacji klientów w określonych porach dnia, prześledźmy dokładnie wyniki sprzedaży z określonych godzin. Może okazać się, że otwieranie sklepu nad ranem i zamykanie późno wieczorem generuje większe koszty niż zyski.

IV Oferta od nowa

Prawdopodobnie nasi klienci nie oczekują od nas, że zapewnimy im wybór 7 marek mąki orkiszowej. Przyjrzyjmy się bliżej historii naszych zamówień oraz ofercie i wynikom sprzedaży poszczególnych produktów – być może nadszedł czas, aby zagwarantować kupującym ofertę bardziej zróżnicowaną pod kątem produktów, a nie ich cen.

V Dostawa na outsourcingu

Jeżeli realizujemy zamówienia internetowe wraz z dostawą, rozważmy opcję skorzystania z usług lokalnej firmy wyspecjalizowanej w tej dziedzinie, zamiast angażowania w ten proces pracowników i własnej floty samochodowej. W ten sposób sprzedawcy będą mogli poświęcić więcej czasu kupującym niż szukaniu adresu i przebijaniu się przez korki.

VI Mniejsze koszty wysyłki

Zwróćmy uwagę na różne opcje wysyłki paczek do naszych klientów. Zastanówmy się także nad tym, w jaki sposób możemy zmniejszyć koszty ich pakowania – być może istnieją tańsze, lecz wcale nie gorsze materiały, które pozwolą nam zapakować zamówione produkty. Pamiętajmy też, że im mniejsza paczka, tym mniej zapłacimy za jej dostarczenie na miejsce.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *