Psychologia sprzedaży w sklepie ekologicznym

Sukces coraz większej liczby sklepów opiera się na dobrej znajomości psychologii kupujących. Nie oznacza to, że jako sprzedający powinniśmy mieć doktorat w tej dziedzinie, ale wiedza psychologiczna może okazać się bardzo przydatna w sprzedaży.

 

Handel od zawsze polega na trafnym rozpoznawaniu motywacji klientów, ich potrzeb i myśli. To klucz do opracowania i wdrożenia efektywnej strategii marketingowej, która sprawdzi się na 100 proc. Jak wykorzystać wiedzę z zakresu psychologii, aby poprawić rentowność naszego sklepu?

I Nowości na piedestale

Neurobiologiczne badania jasno wykazują, że doświadczanie czegoś pozytywnie nowego zwiększa poziom dopaminy w mózgu. Dlatego warto, aby aranżacje ekspozycyjne w naszym sklepie zmieniały się co najmniej raz na kilka miesięcy. Na półkach i displayach nie powinno zabraknąć też nowości, które zostaną odpowiednio oznaczone.

II Zasada wzajemności

Otrzymanie czegoś bezinteresownie zawsze zobowiązuje do wzajemności: czy będzie to darmowa próbka, czy bezpłatna usługa. Dlatego nie obawiajmy się wręczać naszym klientom nieodpłatne podarunki przy zakupie. Można tu zachować też np. zasadę ograniczoności dla pierwszych 100 klientów, którzy zdecydują się na skorzystanie z okazji.

III Wiarygodność

Z badań agencji Nielsena wynika, że aż 83 proc. konsumentów na całym świecie ufa opinii rodziny i znajomych dotyczących konkretnych produktów. Dlatego warto pokusić się o stworzenie w naszym sklepu wyróżnionej kategorii sprzedażowych bestsellerów albo najbardziej popularnych artykułów spożywczych lub kosmetycznych. Odpowiednie zakładki powinny znaleźć też na stronie internetowej delikatesów.

IV Zbudujmy społeczność

Każdy człowiek lubi czuć się częścią jakiejś grupy i mieć poczucie akceptacji – nie inaczej jest z kupującymi. Nasi klienci powinni wiedzieć, że nie są dla nas tylko źródłem dochodów. To dobry powód, aby opracować program lojalnościowy, który będzie nagradzał konsumentów za bycie częścią naszej niewielkiej społeczności. Dzięki temu osoby odwiedzające nasz sklep poczują się wyjątkowe.

V Komfort w każdym wymiarze

Wygoda jest królową zakupów. Dlatego detaliści zapewniający klientom komfort zakupów mają większą szansę na to, że staną się oni stałymi, a nie tylko spontanicznymi bywalcami w naszym sklepie. Postarajmy się o to, aby kupujący mogli łatwo odnaleźć się w sklepie stacjonarnym i internetowym. Kluczem do sukcesu jest prostota i łatwy dostęp do informacji o produktach oraz usługach.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *