Doświadczenia zakupowe w praktyce

Z badań Temkin Group wynika, że obecnie aż 77 proc. konsumentów poleciłoby sklep swoim znajomym dzięki pozytywnym doświadczeniom zakupowym. Jak zapewniać je kupującym i kreować markę sklepu?

 

Współcześnie to doświadczenia zakupowe sprawiają, że nasi klienci powracają do naszych delikatesów, a ich liczba stopniowo wzrasta. To najskuteczniejszy sposób na budowanie zaufania i lojalności kupujących.

I Dajmy się poznać

Zapełniając sklepowe półki nowymi produktami i kładąc szczególny nacisk na ich promocję, często zapominamy o kreowaniu naszej sklepowej marki. Zadbajmy o spójną identyfikację wizualną naszych delikatesów i popularyzujmy nasze delikatesowe logo. Abyśmy mogli osiągnąć sukces sprzedażowy, nasi klienci muszą utożsamiać się nie tylko z oferowanymi przez nas markami, ale również z naszym sklepem.

II Ekspozycja to sztuka

Łatwo też zapomnieć o tym, że merchandising produktów w delikatesach ekologicznych jest sztuką. Nie bójmy się zmieniać ustawienia regałów i aranżacji sklepowego wnętrza co najmniej raz na kwartał. Jako niezależni detaliści – w odróżnieniu do największych operatorów w handlu – mamy możliwość szybkiego reagowania na rynkowe trendy i wdrażania nowych pomysłów. Wykorzystajmy tę przewagę.

III Konsekwencja w działaniu

Zachowajmy konsekwencję w kreowaniu naszej delikatesowej marki. Niech wygląd naszej strony internetowej, bloga, profilu społecznościowego, plakatów, toreb i innych materiałów promocyjnych koresponduje z wizerunkiem naszego sklepu. Pozwólmy się zauważyć konsumentom, aby nie pomylili nas z żadną inną marką.

IV Program lojalnościowy na medal

Jak podaje agencja Virtual Incentives, obecnie aż 56 proc. konsumentów przyznaje, że spersonalizowane okazje zwiększają ich przywiązanie do konkretnej marki. Wdrażając program lojalnościowy w naszym sklepie, wejdźmy w buty naszych klientów i zastanówmy się, jakie bonusy mogą być dla nich zachętą do dalszych zakupów. Zadbajmy o to, aby reguły programu lojalnościowego były jasne dla kupujących i zachęcały ich do przystąpienia do opracowanego przez nas systemu premiowania lojalności.

V Obsługa ma znaczenie

Wzorowa obsługa klientów jest fundamentem pozytywnych doświadczeń zakupowych. Dlatego warto opracować dla niej standardy i zatroszczyć się o ich utrzymanie. Zadbajmy o komfort kupujących, dobre ich poinformowanie, a także zapewnijmy im taką pomoc, jakiej od nas oczekują. Zmobilizujmy personel do zapisywania pytań, próśb i sugestii kupujących. Niech staną się one naszym drogowskazem w dopracowaniu strategii obsługowej do perfekcji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *