Witryna ekosklepu – nasza najlepsza wizytówka

Aktualnie aż 80% konsumentów wchodzi do sklepu, gdy zachęci ich wygląd witryny, a 75% z nich kupuje produkty wyeksponowane w oknie wystawowym naszego sklepu. Witryna pozostaje więc jednym z najważniejszych elementów decydujących o tym, czy nasi klienci wejdą w ogóle do środka i zechcą zapoznać się z ofertą, czy będą omijać nasze delikatesy szerokim łukiem

Chwila, w której potencjalny klient przechodzi obok naszej witryny, ma kluczowe znaczenie dla dochodowości sklepu. Być może trudno w to uwierzyć, ale trwa ona nie dłużej niż 8 sekund! Okno wystawowe może stać się naszą najlepszą wizytówką albo poważną barierą w rozwoju biznesu. Pamiętajmy, zabrudzone okna, kurz i padłe muchy na parapecie nie zareklamują nas i nie zachęcą klientów, by odwiedzili nas i poświęcili uwagę na to, aby zapoznać się z ofertą.

 

Zmieńmy punkt widzenia   

Aranżując wygląd naszej witryny, należy spojrzeć na nią od zewnątrz – oczami przechodniów mijających nasz sklep. Przed ustawieniem regałów i towarów warto więc wyjść przed drzwi i dokładnie pomyśleć o tym, co zobaczą nasi potencjalni klienci w oknie wystawowym. Przede wszystkim należy zwrócić uwagę na to, że najczęściej znajduje się ono wyżej niż nam się wydaje, a ekspozycja nie powinna znajdować się powyżej linii wzroku kupujących. Projektując wygląd dobrze prezentującej się witryny, najlepiej zaznaczyć na szybie punkty, gdzie kierujemy nasz wzrok. Możemy w tym celu użyć zmywalnego markera, naklejek lub taśmy. To w tych miejscach warto wyeksponować produkty, na których najbardziej nam zależy.

 

Porządek to podstawa

Miejmy na uwadze, że w naszej witrynie nie może znajdować się zbyt wiele produktów i elementów dekoracyjnych. Zdecydowanie lepiej postawić na kilka nowości w dużych ilościach niż na cały asortyment, który stanie się wielobarwną, niczym niewyróżniającą plamą.

Aranżacja witryny powinna być też regularnie zmieniana: co najmniej raz na kwartał, a najlepiej co miesiąc. Nie zapominajmy o świętach i okazjach takich jak Boże Narodzenie, Wielkanoc, Dzień Kobiet, Majówka czy Walentynki. Tematyczne witryny pozwolą klientom upewnić się, że dbamy o ich potrzeby, pamiętamy o nich i że oferujemy im to, czego w danym momencie mogą poszukiwać.

 

…I stało się światło

O tym czy klienci w ogóle rzucą okiem na naszą witrynę bardzo często decyduje jej właściwe oświetlenie. Unikajmy oświetlania frontowego okna od góry i przodu, ponieważ światło umieszczone nad ekspozycją rzuci na nią cień. Zdecydowanie najlepiej, aby padało ono na produkty i wszystkie inne elementy aranżacji pod lekkim kątem. W godzinach zamknięcia naszego sklepu witrynę może oświetlać np. pasek ledowy umieszczony na dolnej listwie lub naokoło okiennicy, jeżeli zależy nam na energooszczędności.

 

Trzy warstwy ekspozycji

Przygotowując witrynę ekosklepu można skorzystać z zasady trójwarstwowości ekspozycji. Pierwszą warstwę stanowią naklejki i folie dekoracyjne zawierające informację o naszej ofercie. To rama naszej ekspozycji i drugiej warstwy – produktów oraz dekoracyjnych dodatków. Trzecią warstwą projektu witryny jest natomiast jej tło, tworzące kontekst całej ekspozycji.

Czasami w witrynie nie ma możliwości stworzenia efektownie wyglądającej aranżacji. Jeśli przed naszym oknem znajdują się rolety albo żaluzje, warto zastanowić się nad wyklejeniem na szybie dobrze widocznej reklamy lub przed wejściem do sklepu ustawić regały ze świeżymi warzywami i owocami bądź potykacz z aktualnymi promocjami.

 

Miejmy oko na biznes

Pamiętajmy, za pośrednictwem naszego wzroku przekazywane jest aż 80% informacji do mózgu. Aranżacja witryny ekosklepu powinna być fascynującą opowieścią, obiecującą przechodniom udane zakupy. Okno wystawowe musi za każdym razem wywierać pozytywne wrażenie i korespondować z oczekiwaniami naszych potencjalnych klientów. Należy też zwrócić uwagę na to, że projekt witryny powinien być zgodny z zainteresowaniami i wymaganiami naszej grupy docelowej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *